sezona 2011 již v plném proudu

27.03.2011 09:37

Krásný jarní čas Vám všem přeji.

Nová sezona a nové zkušenosti nás opět čekají v životě na kolečkách SKIKů i bez nich. Já jsem byl po více jak 3 měsících mrazů opět jezdit a byl jsem velmi překvapen, jak člověk ztuhne a znovu se musí na kolečkách rozhýbávat. Jistota která byla koncem loňské sezony, byla pryč. od začátků kdy jsem začal jezdit jsem nikdy tkhle dlouhou přestávku neměl. Vlastně celé 4 měsíce jsem na kolečkách nestál. Sice jsem nejezdil na kolečkách, ale na lyžích jsem stál skoro denně a tak jsem myslel že přestávka nebude vadit.

    Překvapení bylo hlavně v pocitu stability a jistoty, takže přeskočit zatím jen prasklinu v asfaltu dalo velkou námahu.

Všem bych tedy po přestávce doporučoval dát si opakovací cvičení, na nenáročném povrchu, s opakováním nejdříve opatrného brždění z malých rychlostí až k razantnímu dobržďování k čáře na asfaltu. Pokud jste již skákali, skákejte například přes malé loužičky, kdy na stopě pak můžete analzovat, jak byl váš skok úspěšný.

    Další možností jak bez rizika trénovat pod zatížením, je jízda na rovině po větru a proti větru. Vítr v zádech vám simuluje jízdu z kopce, protivítr naopak stoupání nebo jízdu na těžším povrchu.

    Rozdělení jednotlivých povrchů, terénů podle obtížnosti ale i didaktické postupy pro učení jízdy na skike je dopodrobna rozebráno v kurzech pro skike asistenty a trenéry. Kurz trenérú bude vypsán po našem návratu ze školení v Rakousku posledního dubna.

Takže pěknou jízdu .

Váš Mireček.